Älgjakt 2010

Lördag var det och efterjakt nummer ett skulle till att starta....
Fick pass 14 men detta skulle visst inte vara med så då fick jag pass 17 men detta är ett torn och det var ju kallt så jag ville kunna elda så jag bytte till mig pass 19..... Smart eller ej det skulle ju återstå att se..

Det hela började snart och hundarna skällde på älgar och varandra men en tjur gled fram i dimman som låg tät och den blev påskjuten men ingen träff eller jo en liten men inte liggande detta skedde på pass 15.. Älgen passerar på pass 14 :S Hahaha... Snart var det dax för spårhund och under tiden som vi vätade på den så hade jag fått fånga en hund och satt denna i bagaget på min bil!! Spårhund på väg och älg i passen PANG en kalv är död!!! Heja heja!! :) Snart kommer det flera skott från pass 17 :S Jaja detta går ju som en dans bara spårhunden kommer så får vi snart tjuren också... ICKE!!!! Tjuren klarade sig nog med en rispa och blotta förskräckelsen skulle jag tro.. Vi fann den i alla fall inte.... Kalven på pass 17 fann vi inte heller detta var nog en BOM!!! Tänk om jag inte hade bytt pass ändå!!! Men men så är det... Fick i allafall se tre rådjur på mycket nära håll..  Alltid något!! :)
Snart är det helg igen och då är det dags igen!! Då är det min tur!! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0