Älgjakten 2010

Så kom äntligen veckan som man väntat på i ett helt år.. Älgjaktsveckan!!

Måndag: Fint väder men kallt... kom en ensam kalv till mig men det var inte lov att skjuta den så jag fick försöka att filma den men det blev nog ingen vidare kvalitet.. Två pass bort så fick man en 10 taggare... Tänk om man ändå kunde fått den!!! :) Men men det kommer fler dagar.
Dagen resultat en tjur och en kalv.
 Tänk om man ändå kunde få sådana på väggen!!!!

Tisdag: SOL och ett fantastiskt väder... Perfekt!! Fint pass och ett makalöst ståndskall på nära håll.... Spännande spännade men det ville sig inte som vi ville och denna dag blev resultatlös och ingen älg denna dag!!


Onsdag: En lite gråmulen dag men bra älgjaktsväder och ett fantastiskt ståndskall på mycket nära håll men på grund av pratglada passgrannar så gick jag miste om att se älg denna dag även om jag på radion fått reda på att det inte var en skjutbar älg så hade jag förberett videokameran men icke icke!! Kvällen avslutades med motta&fläsk och ett kalas för att fira den avslutatade jakten men vi tog nya tag och beslutatde att även försöka nästa dag.

Torsdag: På pass igen!!!
Ännu en dag med fantastisk väder lite kallt och mycket blåst men med mycket ved och varma kläder så är det ingen match. Dagens pass... ett fint pass var det men oj vad det blåste!! :)
Efter att flera pass skyttar föröskt att få ihjäl en älg så lyckades hundföraren till slut att få den och dagens reultat blev en tjur!!! :)



Fredag: Slaktdag och älgarna skulle skäras ner i mindre bitar och delas rättvist till alla jaktdeltagarna. Och därmed var jakten klar för denna gången men vi tar nya tag längre fram då vi fortfarande har älgar kvar på licensen!!

Lördag och söndag  är det ny jakt på annan plats men det tar vi nästa gång!! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0